WACHT

2013| public space | pervasive | social design | Wacht


Pervasive Games & Interventions of the Public domain

Hoe maak ik een waardevolle sociale ervaring van het wachten in een rij?

“Ik wil je afleiden tijdens dat verschrikkelijke wachten. Ik wil je iets te doen geven. Ik wil je een verhaal vertellen. De rij op zich is al een ervaring. Je wil in deze rij staan. Vergeet het wachten en geniet van de rij. Dompel je onder in deze rij.” 

Wacht is een onderzoek waarin ik probeer de regels van een wachtrij helder te krijgen en te onderzoeken hoe ik van verschillende wachtrijen waardevolle sociale ervaringen kan maken. Het is een onderzoek naar het bepalen van gedrag van mensen in groepsverband en deze gedragspatronen te gebruiken en in te zetten voor spel.  Tevens is het een onderzoek naar pervasive gaming in de publieke ruimte.

Hoe maak ik een waardevolle… by frabsnap

Mocht je nog dieper in het onderzoek willen duiken: op
https://frabsnapwacht.tumblr.com/ kun je het lineaire onderzoeksblog terugvinden.

Geef een reactie